fisketur

Igår på eftermiddagen gick hela våran lilla familj spångarna, en vända i skogen på ca 8 km. Gick förbi M&M och hälsade på en sväng och sen gick vi hem och åt palt.

Promenad på spångarna, Micke och Moa med Levi



 Vi bestämde oss för att åka och fiska utanför Arjeplog där Chris mormor och morfar bor, så Levi fick stanna hemma med farmor också tog vi båten ut på sjön. Gode kallt det var när vi körde. Vi fiskade inte sådär jättelänge men vi fick upp nå små abborar. Sen for vi in till land och gjorde upp en eld, grillade korv, åt torrkött och bara mös. När vi skulle tillbaka hem så var det mörkt och vi höll på att köra upp på land med båten då vi inte såg något, men det gick bra.




Jag var gode trött och slut när vi kom tillbaka till Arjeplog igen så jag slocknade direkt efter nattduschen, vi stank vedrök båda två. Jag fick mig sovmorgon imorse och det var väldigt uppskattat kan jag säga. Chris gick upp med Levi efter att han skjutsat sin lillebror till skolan.


Idag har vi varit och hälsat på hos Chris mormor och morfar. Dom bjöd på mat och sen kom det släktingar dit också. Isabella och Brandon, chris tremenningar som är 7 och 4 år lekte med Nasti hela tiden. Dom har precis flyttat från Michigan hit till Arjeplog och det är helt sjukt att man inte är bättre på engelska än vad man är, men som tur är kan dom svenska också.

Isabella och Nasti, Brandon Isabella och Nasti busar



Nu är vi tillbaka hemma hos Chris mamma igen, har ätit middag allihopa och nu ligger Levi i vagnen och pratar med fiskarna som hänger där. Chris ska nog ut och fiska men jag ska vara hemma med Levi, har ju haft barnvakt två kvällar i rad så nu känner jag att jag vill vara hemma med honom.




Kommentarer



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback