Kaos kväll och Harrys dop


Levi ville kliva upp redan klockan 6 imorse. Inte mycket att göra då för ska han upp så ska han. Chris kom hem från jobbet då och jag var då så trött att jag märkte inte ens att han tog Levi imorse, tydligen hade snutten legat där och tittat när han kom hem. Chris väckte mig en timma senare och då gick jag upp så han fick sova.

Jag och Malin har rantat runt hela dagen, Harry, Lindas lilla kille döptes idag och påväg till dopet for vi först förbi hemma hos min pappa en sväng så dom fick träffa Levi och gulla lite, sen for vi till hollsvattnet, en liten by i Luleå kommun där Harry döptes. Dopet var jättefint och jag höll nästan på att börja grina av dom fina sångerna, det var sånger som riktigt beskrev hur man känner inför sitt barn! Lindas pojkvän Per fick Levi att skratta, han fick alltså snutten att skratta före mig, men nu när vi kom hem så fick jag honom också att skratta lite så jag var inte så långt efter. Dom bjöd på supergoda pajer på dopet, Mmmm.


Linda, Per, Prästen och Harry



Levi fick låna en babysitter



Våran hälsning till familjen, ett ordspråk som jag stulit av Carro, jag tycker att det stämmer så bra, Tårtan med en bild på Harry förstås



Jenny kikar när snutten ligger i Harrys vagn, Lilla Harry och pappa Per


Efter dopet körde vi iväg till Älvsbyn förbi hos min farmor och farfar en snabbis, och sen svängde vi förbi till huset som Emma och Dick har hyrt, hur fint som helst, dom höll på att måla toan när vi kom. Stannade inte så länge utan jag kände att jag ville hem så det blev en snabbvisit.


Levi har varit supergnällig idag, speciellt nu ikväll, det har ju börjat komma tårar också nu när han gråter och dom bara rann nerför kinderna på honom, tror ni det gjorde nå ont i mammahjärtat?! Han har inte sovit mycket alls idag så det är nog därför han varit så ledsen. Nu har han iallafall fått kvällsmat och ligger och sover. Han somnade så fort jag la honom så han var nog ganska trött skulle jag tro.


Det går föresten bättre nu med gröten, tror han har börjat fatta det där med sked. Jag tog inte på honom nån haklapp när jag gav honom utan tog bara av honom tröjan, gissa om det rann gröt och pure överallt? OJA, Men lite kladd ska det vara.


Nu ska jag lugna ner mig lite, är så uppe i varv så det finns inte. Jag blir så stressad när lillen är så ledsen!



Kommentarer
Från: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Elefanttårar deluxe har Freija börjat med och när hon är riktigt trött så strömmar de ner för kinderna, då har man inte alls någon lust att lägga ner henne i spjälsängen. Som tur är vet man ju ungefär när man ska lägga henne för att slippa elefanttårarna.



Vilken fin tårta de hade på dopet. Sorry förresten att jag inte såg smset förens de var försent, men ni hittade det iallafall. Tur det : )

2008-08-30 @ 22:52:47
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Från: Jenny

Vilken underbaring han är Levi ! :) Hoppas vi ses snart igen! :)

2008-08-31 @ 19:34:47
URL: http://jennylundberg.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback