spöregn

Jag och Levi satt hemma och ugglade fram till ca 16 idag. Mamma och lillebrorsan var förbi en sväng och lämnade en present till Levi, och surrade lite. Sen tänkte jag att vi skulle gå ut, så jag gjorde iordning skötväskan och snutten, och precis när vi ska gå ser jag att det börjat regna. Jaja tänkte jag nu är vi ju endå färdiga så vi  gick ut iallafall, det duggade bara en liten stund. Promenerade in till stan och lämnade igen en body som jag köpte förra veckan, också köpte jag mig ett par mjukisbyxor.

Påtal om kläder till mig själv är det verkligen behövligt. Jag har allvarligt talat knappt köpt kläder alls sen förra sommaren, alltså innan jag var gravid. Så jag funderar på om jag ska dra med Chris på en shoppingrunda någon dag. Det behövs verkligen. Och nu är det MIN tur att handla.

Efter att jag gått klart i affärer gick vi hem till Kåggan så att vi kunde gå på promenad. Vi gick runt på djupviken, bara strosade omkring. Tror ni inte det börjar spöregna? Jodå. Blötare än blötast var vi men det gjorde faktiskt inte så mycket, vi tänkte tillåme gå ännu längre men då insåg jag att det skulle bli alldeles för sent för snutten så vi promenerade hem istället. Det är faktiskt ganska mysigt att gå i regn. Inte så att jag skulle få för mig att gå ut om det redan spöregnar, men är man redan ute när det börjar så gör det inte så mycket.






Jag och Levi har suttit och sett tv en stund, mys pys. Han är färdig för sängen och nu sitter han här i mitt knä och snackar. Jag tänkte att han får vara vaken tills han blir trött, då får jag sova längre imorgon. Föresten så sov han inte alls så bra förra natten, vaknade och var hungrig så nu har vi "ökat dosen" ännu mera. Mitt lilla matvrak! Han ville stiga upp tidigt också, redan klockan 7. Tack och lov hade vi redan bestämt att Chris skulle stiga upp och jag få sovmorgon, jag har några sovmornar till godo om man säger så ;)




Söt snutten, kollar på fiskarna som hänger i vagnen




Titta vad han gör med munnen, tror det kliar i tandköttet




Kåggan, Vårat inte så snygga regnskydd till vagnen. Ser typ ut som en genomskilnig sopsäck med sömmar, eller nå


Kommentarer



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback