felringning

Nu när vi satt och åt lunch så ringde det på hemtelefonen, jag svarade:

Jag: Louise
Arg tant: Men lägg av nu!!
Jag: Va?
Arg tant: Men jag vet ju att det är du!
Jag: Haha, det här är Louise, du måste ha ringt fel!
Tanten: Försök inte!!
Jag: Jag tror nog att du har ringt fel!
Tanten: Vem är det jag talar med?
Jag: Jag heter Louise och du har ringt hem till mig och Chris.
Tanten: Men ooooj du lät så lik min dotter!! Förlåt förlåt förlåt!!





Påtal om felringning så ringde dem från hemtjänsten i Älvsbyn, klockan 7 på lördagmorgonen. Jag har ju inte jobbat där på 2½ år så det var ju lite oväntat.

Jag: Louise
HT: Hej det är ***, kan du jobba idag??
Jag: Njaa alltså jag har ju en liten en att ta hand om så det går inte
HT: Jaha för *** är sjuk och (rabblar upp en massa namn på vikarier) kan inte, och jag såg att du ska jobba imorgon, men om du ska vara barnvakt idag så går det ju inte..
Jag: Jag ska inte jobba imorgon?
HT: Nähä, det står ju det här??

Efter många om och men avslutades samtalet och nyvaken som jag var insåg jag att hon har nog ringt till fel Louise. haha barnvakt :P



Kommentarer
Från: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Haha!

2008-12-16 @ 15:05:14
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Från: Linda

hahaha!! :P

2008-12-16 @ 20:45:20
URL: http://lindta.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback