Julafton till nyår

Jag har varit jättedålig på att uppdatera här, men jag har inte haft tid. Jag har knappt pratat med mina kompisar heller för den delen. Vi är i Arjeplog nu och har fullt upp med att umgås med Chris familj, åka skrillor, äta god mat och jaa, bara umgås. En liten resumè iallafall:


Julaftons morgonen gjorde vi oss iordning, åkte iväg till min farmor och åt jul lunch, lämnade julklappar och sa hej till dem som var där och sen gav vi oss iväg hem till min mamma där vi spenderade resten av dagen. Det var ju tänkt att vi alla skulle se kalle men så blev det inte utan vi hade fullt sjå med julmaten. Som väntat så kom tomten och delade ut klappar, Nasti blev helt tokig när tomten kom in genom dörren och skällde argt samtidigt som han viftade på svansen och såg glad ut. Levi skulle ge tomten en kram, men det slutade med att han höll på att rycka av tomten skägget men det blev en snygg räddning där av tomten själv. Vi fick iallafall många fina klappar, om jag ska börja skriva upp allt nu så kommer ni läsare inte komma någonstans på ett tag för jag känner redan nu att detta kommer bli ett långt inlägg så jag tror jag tar en julklappssammanfattning sen. Efter paketöppning osv så lirade jag och brorsan guitar hero som han fick i julklapp och sen var det bara hem å sussa.



Juldagen så låg jag kvar i sängen en timma extra efter att killarna klivit upp. Då var det bara att packa och göra sig iordning också åkte jag iväg till Älvsbyn där kvällen/natten spenderades. Vi förfestade ett tjejgäng hemma hos Karin och sen gick vi vidare till nästa fest innan vi gick ut på Sparta. Jag träffade så himla många som jag inte träffat på jättelänge och det var jättekul. Fick många fina komplimanger av både kända och okända (för mig) människor och dem tackar jag för! Klockan hann bli 3 innan jag stupade i Karins soffa. Skönt dock att jag slutade dricka väldigt tidigt och vaknade upp pigg och fräsch på..

..Annandagen. Jag och Karin satt och pratade i hennes soffa innan jag gjorde mig iordning och åkte in till stan där jag mötte upp mina killar. Vi gick och köpte Chris julklapp från mig och Levi - en iphone, och gissa om det var en lyckad klapp?! OJA. Så roligt att få ge Chris något som han verkligen blev nöjd med, som jag blev över systemkameran jag fick av honom. Iallafall så åkte vi sen till Arjeplog där vi nu fortfarande är.

Lördagen åt vi tacos med hela familjen, drack vin till maten och umgicks. Efter många om och men så gick vi några stycken ut på puben där Chris mamma bjöd mig på både pizza och cider. Vi satt och surrade och bestämde sen att vi skulle vidare ut på medan här i Arjeplog, och där blev jag bjuden på inträdet också så det blev en billig kväll för min del. Var lite tomt med folk där så jag for till Moa som var på en fest i närheten, och sen gick vi ut igen på medan. Fast jag längtade hem efter Chris så det blev en tidig kväll för min del, eller tidig och tidig..

Söndagen tog jag en lååååång sovmorgon, endå till 11. När jag klivit upp och ätit frulle åkte vi iväg till Chris mormor och morfar och hälsade på, roligt roligt. Vi hade bestämt oss för att åka skrillor också så vi passade på att åka och slipa dem i laisvall också. Sen var det bara hem till Arjeplog igen, äta, också vidare till hockeyplan. Vet ni föresten att här säger dom hockeylada till ishallen? haha då tänker jag på ett stall.. Nåja iallafall så tog jag och Moa en kort promenad med Levi där för mina skrillor var ju totalt värdelösa.

Måndag är idag va? Idag så har jag gjort NADA zero noll absolut ingenting. Gick upp med Levi på morgonen och sen när Chris klev upp vid tolv så gick jag och la mig för jag var så sjukt trött. Jag sov i tre timmar och sen gick jag och Moa på en tjugominuterspromenad.. mer då.. jo jag och chris skulle köpa pizza men utbudet här i arjeplog är ju inte det bästa så pizzan var ju förstås stängt så det blev att köpa en färdipizza på ica som vi gjorde i ugnen.. Nu är jag ensammen, dom andra är och åker skrillor men det är jag alldeles för trött för.


Så, det var en kort tänkte jag säga men det blev inte så kort, men en sammanfattning av vad vi gjort iallafall. Ska väl tillägga att vi ätit skräpmat varenda dag och att jag börjar sakna korpen. Man känner sig ju inte fräschast men jag tröstar mig med att det är juletider.



Julafton;





Kommentarer
Från: Linda

äntligen ett livstecken från er, om vi bortser från igår!! :) vad vi saknat er här på bloggen!!!

2008-12-29 @ 22:38:41
URL: http://lindta.blogg.se/
Från: eva

åh ni verkar ju haft en härlig julhelg:) längtar efter att få träffa er!!

2009-01-06 @ 20:57:07



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback