Lördag och söndag

Gårdagen började med att min lillebror Anton kom hit, och sen kom även Anna, Henke och Oskar. Vi åkte till nimbys värld och lekte där, jätteroligt men jag tycker endå att Leos lekland i Luleå är bättre. Barnen var då helt svettiga när vi åkte därifrån. Vi åkte och handlade lite till maten, också chips och godis då, vi hade säkert 2 kilo godis och allt är slut nu. Vi åt iallafall finmiddag och sen mös vi på här hemma hela kvällen. Allihopa sov över hos oss också.





Anna, Henke och Oskar åkte hem till luleå imorse, men lillebror Anton stannade kvar en stund med mig och vi spelade xbox, ett bilspel och jag blev helt besatt, så nu har jag hittat en ny hobby. Annars så har jag och Levi spenderat dagen med att städa hela lägenheten och tvätta. Jag var så dum som inte lyssnade på Chris när han sa att jag inte skulle ge Nasti mera älgkött, lillnatte har haft rännskita hela dagen så nu har jag då lärt mig en läxa.

Mys imorse




Nu ikväll är min syster Sara från stockholm här. Just nu håller hon på att klippa Chris, och sen är det min tur. Att gå till frisören nu kostar ju typ 400 kronor så vi får passa på medans hon är här. Levi ligger och sover så sött. Och nu ska jag vara social.

Kommentarer
Från: Lovisa

Haha! Stackars lillen som fick rännskita :) har han känslig mage? Råttan våran har inte känslig mage, tror hon hon haft rännskita en gång och hon är över 2 år :) Dessutom så fort vi åker till mamma så vet hon att korvgubben är där (mammas karl) så hon letar han jämt och får JÄMT korv... Vad roligt att ha haft lite sovfrämmande med helg mys :)

2008-11-03 @ 06:58:56
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Från: ab

Tuuusen tack för helgen, var hur mys som helst!

2008-11-03 @ 08:14:49
URL: http://annaberglundh.blogg.se/
Från: Linda

låter som en kanonhelg!! och att ha någon som klipper en i släkten är inte illa! speciellt när man inte är gjord av pengar!

2008-11-03 @ 11:41:53
Från: Allvetaren

Det är lite svårt att jämföra Leos lekland med Skeppet på Pite havsbad. Leos lekland är mer ett renodlat lekland, även om det finns airhockey och bollsportarena. Skeppet är inte ett renodlat lekland. Skeppet är ett aktivitetshus som vänder sig till både barn och vuxna och har alltså profilerat sig lite annorlunda jämfört med Leos lekland. På skeppet finns leklandet Nimbys värld som är mindre än Leos lekland. Men då finns det istället även söderhavsgolf, bowling, kupolbiograf, inspelningsstudio för möjlighet att spela in egen skiva. Det finns också airhockey, fotbollsspel, dart och biljard. Dessutom finns det en lounge med ett stort utbud av tidningar. Så det är lite svårt att jämföra eftersom det är så olika profiler på Leos lekland och Skeppet. Att bara jämför leklandet Nimbys värld med Leos lekland blir lite tokigt eftersom Nimbys värld bara är en del av aktivitetshuset skeppet. Det finns som sagt mycket på Skeppet som inte finns på Leos lekland så det är lite svårt att jämföra. Dessutom kan man alltid gå och bada på äventyrsbadet som ligger alldeles i närhet av Skeppet, det är inte så illa! På sommaren finns det dessutom ännu mera aktiviteter att göra utomhus på Pite havsbad. Sedan tycker jag att Skeppet är en mycket trevligare byggnad med flera fönster och trevligare restaurang än Leos lekland. Dessutom har man en fin utsikt över havet när man är på Skeppet, särskilt om man sitter en trappa upp i Loungen!

2009-03-03 @ 12:39:11



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback