en städarvecka

Jag fortsatte städa idag, är det inte sjukt att man kan städa i evigheter? Det tar ju aldrig slut! När jag var liten och var hos mamma varannan helg så brukade inte jag behöva städa mitt rum så ofta, då vi hade så lite tid tillsammans tyckte mamma att vi kunde göra roligare saker än att städa när vi väl fick vara med varann. Det tycker jag att hon hade rätt i! Jag har tvättat alla täcken och kuddar nu också så det kommer bli så gosigt att få kojsa i alldeles renbäddat ikväll.

Vi tog en promenad till Kvantum också för att handla lite av det som Chris missade igår. Det var en sån söt liten pojke på affären, kanske 1½ år, när han såg barnvagnen ropade han "bäääbis" också fick han kolla in i vagnen. gullplutt. Jag minns när jag var höggravid och hade en bamsemage, då var det en unge som ropade hööööögt på coop  "kolla mamma hon ska ha en bebis" och det var massor med folk som vände sig om och kollade på mig och log, haha.

Påtal om när man var höggravid.. Folk man aldrig ens sett förut började prata med mig och fråga när det skulle vara dags, och hur jag mådde å så. Hela världen var som intresserade. När man var på affären kunde folk börja le åt en och de flesta kollade först på magen och sen tittade dem upp i ansiktet på mig. När jag tänker efter gör jag nog samma sak själv, det är så fint att vara gravid. På alla utom mig då förstås för jag tycke inte alls jag var fin, jag var bara stor och otymplig!




Kommentarer
Från: mdln

du var (och är) jättevacker lowlow! :)

2008-09-03 @ 12:14:12
URL: http://mdln.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback