källbomammor

Imorse kom Linda hit med Lilla Harry och deras 8 veckor gamla hundvalp. Chris fick vara hundvakt medans jag och Linda gick in till stan och mötte upp 4 andra som jobbat på källbo och nyss fått barn. Vi gick och lunchade allihopa, jätte trevligt. Äldsta barnet som var med var 10 månader, och yngsta var bara 3 veckor gammal. Vi var 6 stycken alltså, alla jobbat på källbo och är föräldraledigt. Det saknades 2 källbomammor och sen är ytterligare 2 i väntans tider. Helt sjukt, vi är alltså 10 stycken från ett jobb som har fått/väntar barn. Hitills har alla fått pojkar, utom en.

Linda och Harry, i bakgrunden sitter Åsa och Albin, på andra bilden är det Maria och Linus



Efter lunchen gick jag och Linda hem till oss och det hade gått så bra med lilla Kajsa, som valpen heter. Sen bestämde jag och Linda oss för att fara och hälsa på på källbogården, alltid lika kul att komma dit för både gamlen och personalen blir så glada när man dyker upp. En jobbarkompis tog Levi och gick och hälsade på gamlen med honom, när hon kom tillbaka sa hon att han var "sååå snäll och nöjd hela tiden" och undrade om han alltid är så, och ja, oftast faktiskt. När Levi är missnöjd vet man oftast vad det är och då är det lätt att göra något åt det.

Vackra gravida Stina



Nu ikväll har vi inte gjort så mycket. Levi har vilat en stund och jag har vikt ihop och lagt in all tvätt sen igår, sen har jag väl mest suttit här och pratat med kompisar på msn och pratat i telefon. Levi har precis fått kvällsgröt så nu är han mätt i magen, han sitter här brevid mig i sin stol och leker med leksakerna. Chris tror att Levi kommer växa fast i stolen, haha, men han är ju så nöjd i den!

PruttSnutt






Det tog mig ca 3 timmar att skriva detta inlägg, läget är nu förändrat, Levi sitter inte i sin stol längre utan nu ligger han i sin säng. Godnatt hälsar världens finaste Levi.

Kommentarer
Från: Linda

tack för idag! det var mysigt att träffa er!

2008-09-03 @ 22:51:15



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback