Sjukt

Vill ni veta en sak som gör mig förbannad? För ca ett år sedan la jag ut en annons på blocket om att jag ville para Nasti för att jag ville ha en valp efter honom. En tjej ringer på annonsen, hon hade en hund av samma ras och ville para av samma anledning. Hundarna parades och det blev två valpar.

Vi hade dumt nog ett muntligt avtal, som löd så att vi skulle få en valp var. OM det skulle bli en ljus valp så skulle det bli min. Det blev som sagt två valpar varav den ena var ljus, precis som jag hoppats på. Och då frågar tjejen mig om inte hon kan få behålla båda valparna då hon är osäker på vilken hon verkligen vill ha. Okej sa jag, det skulle gå bra.


För några veckor sedan tar denna tjej kontakt med mig och berättar att hon och hennes sambo har separerat, hon har fått en lägenhet på 20 kvadrat och ska alltså bo i denna lilla vrå med 4 (!!!) hundar, och säger att hon funderar på att lämna ifrån sig en av valparna, sen hävdar hon att jag är den enda som hon skulle kunna lämna en valp till. Jag sa till henne att jag gärna ville ha valpen som egentligen var min, och vi bestämde att det skulle bli så.

Josefin säger att hon vill ha lite tid med hunden som heter Charlie, och vi bestämde att jag skulle komma och hämta honom imorgon, alltså tisdag. Jag frågade henne imorse om det inte går bra att jag kommer idag istället då det skulle passa mig bättre. Jodå säger hon, det skulle gå bra. När vi kommit till Luleå skickar Josefin ett sms och säger att hon ångrat sig, och jämför det med att lämna bort LEVI?!?!

Så fort jag fått smset ringer jag upp till Josefin, och vem får jag prata med? Hennes mamma skulle jag tro att det var som var allmänt otrevlig, sa att Josefin kostat på hunden pengar under tiden hon haft den, jag sa att jag kan betala Josefin pengarna hon lagt ut på hunden om det är det de handlar om, men nej då det handlade inte om det då tydligen, fråga mig inte varför hon tog upp det. Jag sa att jag och Josefin hade ett avtal, att jag varit snäll som låtit henne ha hunden så pass länge, och vad säger hennes mamma då? "synd för dig då att det inte var ett skriftligt avtal". Jo jävligt synd för mig! Tillslut la hon på luren, väldigt resonlig va.

Efter samtalet med hennes mamma så skickar Josefin ett sms till mig där hon skriver att Charlie är det enda hon har kvar efter mammahunden, och då undrar jag; vars är den andra valpen? Josefin sa nämligen till mig för ett tag sen att "du är den enda jag skulle kunna lämna hunden till", snacka om att jag blivit lurad?! Hon har ju uppenbarligen lämnat bort den andra valpen då.

Aldrig mera ska jag lita på någon sådär, jävla bedragare. Jag förstår inte hur man kan ha samvete till att lura folk sådär, jag hoppas att hon får vad hon förtjänar!


föresten så är denna tjej 25 år, kan man tro det?

Kommentarer
Från: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Men skulle hon inte bo på 20 kvadrat med 4 hundar nu? Var det också bara ljug? Så sjukt och stckars hundar om dem måste bo så trångt (om de nu är fler hundar).

2008-09-16 @ 09:09:06
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Från: ab

Vilken jävla idiot! . USCH! me don´t like!

2008-09-16 @ 09:26:03
URL: http://annaberglundh.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback