onsdagen i älvbsyn

imorse brummade jag, Levi och Nasti iväg till Älvsbyn. vi började med att ragga en parkeringsplats med motorvärmare, och det blev på chris pappas jobb tillslut. Sen pinnade vi iväg till gymnasiet och hälsade på min gamla mentor, Git. Världens bästa mentor! Utan henne hade jag säkert inte fixat skolan.

Vet ni vad jag gjorde då.. Så hemskt, jag backade in i genom dörren till skolan eftersom att jag hade barnvagnen, och glömde som bort att innanför dörren till höger så går det en trapp ner till källaren. Vad gör jag? Jo, jag backramlar nerför trappen, dock klarade jag mig rätt bra, fick tillbaka balansen efter tre-fyra trappsteg, och barnvagnen hade jag släppt som tur var. Det kom iallafall en tjej och såg hela mitt spektakel, hon såg rätt paff ut.. Jag sa nåt om att "oj oj nu håller jag jävlat på å slå ihjäl mig" och hon kollade bara på mig.

Sen gick vi iallafall hem till karin, som vi spenderat större delen av dagen med. Vi tog en promenad och handlade så vi kunde laga lunch, lax, mos och romsås, gott. Sen tog vi en sväng förbi en bondgård och hälsade på kossorna. En kossa hade precis fått ett föl, det var fortfarande blött. Lite häftigt. En kossa hann slicka på Levis fot, och en annan slickade på min jacka, när jag flyttade mig lite så fick jag en buff i ryggen, dom var verkligen överallt :)

Karin, Levi och en nyfödd kalv



Jag och Levi for vidare hem till min farmor och farfar. Farfar busade med Levi så han skrattade hysteriskt. Vi drack lite kaffe och kollade igenom mina gamla saker. Levi fick med sig en käpphäst hem och en leksakstelefon. Jag fick förstås bullar, och palt. Skönt, slipper man laga mat, och baka då men det gör jag ju ändå aldrig. karlagöra ;)


Inte var rantandet slut där heller inte, utan vi for vidare till min pappa och hälsade på. Hundarna fick busa, syrran har en golden som dregglade mer än vad levi gör, så nasti är helt blöt av dreggel. Jag följde med pappa och tittade på huset som han köpt å håller på att renovera, inte illa men fasiken vilket jobb alltså.

Emma och Levi med nån ful min, också hundarna



Sen däremot klädde jag på en trött Levi och påbörjade färden till Piteå. Levi ligger i sin säng och har väl precis somnat så jag ska försöka orka se en film med Chris, men frågan är om inte ögonlocken kommer ramla ihop snart, det tar på krafterna att ranta runt såhär.

Kommentarer
Från: becca

hihi, dreglade den MER än LEVI! då måste den dregla mycket ;) hoppas ni mår bra!

2009-02-18 @ 22:20:01
Från: Johanna

"En kossa hade precis fått ett föl"

Det heter kalv ;)

2009-02-18 @ 22:28:53
URL: http://mammaundertjugo.blogg.se/
Från: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Nu får du faktiskt ta och hör av dig nästa gång du innfinner dig i Älvsbyn!!! ; )

2009-02-19 @ 11:00:46
URL: http://freijasmamma.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback