söndagkväll

Idag städade jag bilen, duktig som jag är. Har också varit och tränat, step. När jag kom hem från passet så tog jag och Levi en promenad till kvantum och handlade, så sjukt skönt det är ute nu, bara man tar sig ut. Kvällen har gått så sjukt fort för jag har haft fullt upp, Levi har fått bada som han alltid gör på kvällarna, och vet ni vad han gjorde? Han bajsade i badet. Och det märkte inte vi förens han låg i sängen i pyjamas och Chris hällde ut baljan med vatten (och bajs). Haha denna unge sköter då verkligen magen, vi ger ju inte ens messmör längre vilket var ett måste tidigare.

När Levi somnat så satte jag igång med att laga mat till honom. Spagetti och köttfärsås blev det, och gissa om det blev en stor sats! 22 burkar, både stora och små.. Det gick åt ½ paket spaghetti, och då var det storpack.. Jag som tänkte göra en sats fisk och potatis imorgon men nu har jag då använt upp nästan alla barnmatsburkar vi har.. Det är så perfekt att göra mat själv, en burk barnmat på affärn kostar ju ändå nästan 10 kronor, och det blir ganska dyrt om man bara köper färdigjord mat. Då är det ju perfekt att göra några olika maträtter själv också kan man köpa nån burk då och då. När jag är utan fantasi när det gäller barnmat så kan man ju alltid kolla på köpesburkarna vilka ingredienser dom har i, också lagar man utifrån de. de ni ;)




Kommentarer
Från: Linda

jag skulle också behöva göra en sats med mat till lilleman, men jag är så lat!!

2009-01-11 @ 22:42:29
URL: http://lindta.blogg.se/
Från: evapeva

En eloge till dig, gud vad du är duktig:) gillar han spagetti å köttfässås?! häftigt, haha

2009-01-19 @ 18:53:05



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback