Sova hela natten

Jag skrev förut att jag skulle testa att kura Levi, och inatt var första natten av Anna Wahlgrens sova hela natten-kur. Kuren går ut på att få barnet att sova hela natten, 12 timmar utan att vakna, och att kunna somna/somna om själv. Om man ska genomföra kuren ska man vara ordentligt påläst så att man verkligen vet vad man gör och varför, så jag har läst och läst och läst och läst.. Sen har jag campat utanför Levi`s dörr, och såfort han vaknat har jag agerat. Sju gånger vaknade han inatt, och varje gång har han somnat om själv, med hjälp av att jag ramsade. Nattningen tog  ca 50 minuter igårkväll, och ikväll tog nattningen endast 20 minuter så man märker snabba framsteg.

Jag var väldigt tveksam till att kuren skulle funka på Levi, trodde han skulle skrika ihjäl sig men icket, jag blev så paff när jag märkte hur han lyssnade på mig, VARENDA GÅNG!! Så nu är jag jättepeppad inför natten! Jag ska uppdatera imorgon om hur det gick.



Kur-Natt 1;

Nattning: I säng 19.55, somnade 20.45
Uppvak 1,2 och 3: mellan 21-01, somnade om med en snabb buffning och ramsor
Uppvak 4: ca 1.45, somnade om 2.16 med några buffomgångar och till sist tog ramsorna
Uppvak 5: Vaknade 4 och somnade om 4.35,buffning och ramsor
Uppvak 6: Vaknade 6.15 och somnade om 6.30
Uppvak 7: Vaknade 7.13 och somnade om 7.20


Vi har bestämt att natten är mellan 20-08, för att det passar oss bäst. Så när klockan var 8 och Levi fortfarande sov så gick jag och Chris in i hans rum som två glada solar och gjorde morgon för Levi. haha Levi såg ut som ett frågetecken, det har aldrig tidigare i hans liv hänt att VI har väckt honom på morgonen, det har alltid varit tvärtom.


För min egen skull kommer jag att skriva upp varje natt framöver, kan vara bra att ha.

 LYCKA TILL TILL MIG INATT!!

Kommentarer
Från: Linda

lycka till!

2009-01-04 @ 22:43:42
URL: http://lindta.blogg.se/
Från: moa

lycka till :)

2009-01-05 @ 12:50:57



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback