kameraångest

Jag blir tokig av all beslutsångest. Det gäller förstås kameran jag vill ha.. Alternativen är att köpa kameran från USA vilket blir ganska mycket billigare (skiljer ca 2000-3000 kr) . Problemet är att på kamerahus gäller inte världsgaranti, utan om det är något problem med kameran måste den lämnas in i USA. Vet ej heller om svenska menyer kommer finnas på kameran, och om jag måste köpa till en laddare till kameran då det kanske inte är europastandard på laddaren. Måste även vänta 1 månad på kameran.

Köper jag kameran i Sverige får jag betala mycket mer för den. Men då slipper jag tjorvet med menyerna och laddaren, och det skulle vara betydligt lättare om jag måste lämna in kameran. Dessutom kan jag ha kameran redan nästa vecka och behöver alltså inte vänta särskilt länge.

Åh vilken ångest.. vad hade ni gjort?

Kommentarer
Från: liinda - mamma till anton

köpt i sverige :) mkt smidigare, dock dyrare men om de skulle bli nå tjorv är de nog enkelt och lämna in här..

2010-12-15 @ 12:35:09
URL: http://livetmedminfamilj.blogg.se/
Från: Caroline

Jag hade nog köpt den här hemma iallafall. Det är ju säkrare och tar inte lika lång tid om något skulle gå sönder, men visst skulle du väl kunna lämna in den här hemma också men du får betala hela kostanden själv om du köper från USA.



Jag var förövrigt in på Megastore eller om det var Onoff i Luleå och av någon anledning så la jag priset på en laddare på minnet den kostade över 1000 kr iallafall till Nikon. I längden kanske de blir ungefär samma pris här hemma som i Usa? om inte annat skulel jag känna mig mycket säkrare som kund här hemma :)



Lycka till med väljandet. Kram.

2010-12-15 @ 13:20:52
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Från: Cissi

Hm...svårt...Men nog är det ganska skönt att kunna lämna in den i Sverige..och sen att du har den innan jul då kanske =)

2010-12-15 @ 13:32:45
URL: http://lillohman.blogg.se/
Från: Erika

Jag hade betalat mer och då fått mer "säkerhet" ifall nåt skulle tjorva med den... :)

2010-12-15 @ 15:57:45
URL: http://erikasharmoni.blogspot.com
Från: karin

jag hade nog tagit den från sverige :)

2010-12-15 @ 17:58:41
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Från: Sandra och Nora

Hej Louise:) Kul med ny kamera för dig! Jag tror att det bästa är att köpa från Sverige. Tror att det blir värt det i längden! Om man det börjar att strula med kameran så är ju inte 2000 så myket om du ska tjorva med lagning och så.. Men du tar nog rätt beslut:) Kram och God Jul

2010-12-15 @ 20:06:25



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback