sömn!

Första kurnatten visade det sig hur många gånger lillan verkligen vaknar på nätterna. 11 gånger, varav hon var vaken en timma en av gångerna. inte konstigt att man varit trött! Andra natten vaknade hon 3 gånger, men somnade snabbt om. 2 snabba uppvak i natt. Men 12 timmar utan mat har hon sovit alla nätterna, och jag har fått lov att väcka henne på mornarna vid 8.30 för att gå med Levi till dagis.

Fick en kommentar om att Anna wahlgrens sova hela natten kur skulle vara hemsk, och jag vill bara meddela att så är det inte i detta fall. Nu är ju alla barn olika men på mina barn har detta funkat bra. Man får gå in till barnet om det skriker, till och med plocka upp barnet för att trösta, vilket jag inte läst mig till att man "får" i andra kurer.

Jag gjorde denna kur på Levi när han var 8 månader, och sen dess har han sovit ibland upp till 14 timmar per natt utan att vakna, lagt sig för att sova utan problem och framförallt så känner han sig trygg med att sova. Han har sedan dess kunnat sova i olika sängar, bli nattad av olika personer, både hemma och borta. Före vi gjorde kuren vaknade han säkert som lillan, 10-11 gånger per natt, han tog säkert 2 timmar att söva.. till att somna av sig självt.. det tyckte jag var ett mirakel :)

Nåja, nu ska jag gå och äta middag och sen blir det glöggkväll hos vickan . synd att man inte dricker glögg bara :)

Kommentarer
Från: Cissi

Vad är du du gör med ungarna som får dom att sova så bra? =) Nu har ju Neo sovit underbart bra ett tag, men sen han blev sjuk nu vägrar han sova ensam och vaknar flera ggr per natt...Det kan ju visseligen bero på förkylning också plus att han är sjukt mammaig men ändå.



Känns som man går bakåt i tiden då han nu sover med oss och tidigare i egen säng, i eget rum...



Kraaaam!

2010-12-02 @ 19:46:13
URL: http://lillohman.blogg.se/
Från: Ida - Mamma till Vilda ღ

Men eller hur? Ingen är mer nöjd än jag ;)

2010-12-03 @ 10:34:58
URL: http://elfvin.blogg.se/
Från: Cissi

Okej, tack för tipset! Sist du tipsade om detta så började ju Neo sova bättre på en gång så jag struntade i allt, men nu ärvi tillbaka igen :P



Trevlig helg, kraaaam! =)

2010-12-03 @ 19:01:00
URL: http://lillohman.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback