magsjuka

Jag mådde ju som småilla hela dagen igår, men då på kvällen kom det.. kräktes upp allt jag hade i magen och såfort jag drack något kom det upp det också, så jag låg alltså och spydde hela kvällen igår. Vi bestämde iallafall att Levi fick vara hemma från dagis idag, pga smittorisken, och det verkade dagispersonalen uppskatta.

Jag sov hela förmiddagen nu idag och sen när chris for på jobbet så var jag tvungen kliva upp och vara med gosnutten. Chris hade farit och köpt fil till mig också så att jag skulle få i mig nåt lätt, hade ju inte druckit eller ätit något på hela kvällen eller natten och det kändes i kroppen att jag behövde vätska.

Levi åt iallafall lunch och sen gick vi och la oss så han fick sova en stund, och då sov jag med honom. När vi vaknade låg vi och tittade på barnprogram en stund och sen bestämde jag mig för att vi skulle gå med nasti runt kvarteret, så Levi fick dra pulkan. Det var iallafall sjukt skönt med frisk luft och det gjorde mig lite piggare. Jag har iallafall orkat vara med Levi hela dagen trots att jag känt mig matt och slö i kroppen, däremot så mår jag bättre nu när jag fått behålla vätska och jag slog till och med på stort och åt makaroner till middag och det har då inte kommit upp, så det var nog en kortvarig magsjuka tack och lov.

Nu står Levi här och "diskar" på sitt eget lilla sätt, kan säga att det är ganska blött runt diskbänken nu. Nåja det är väl ett bra intresse :)


Kommentarer
Från: Sofie

En viss person som beter sig som en gris. Du kan ju säkert gissa vem...

2010-02-12 @ 20:00:03
URL: http://sofieri.blogg.se/
Från: Emma

så otroligt söt lill levi är:) måste ju komma till er snart! kram

2010-02-12 @ 22:57:43
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/
Från: Elin

Söta lilla prutt:)

Fint han diskar, tur han är duktig och hjälper till!

2010-02-13 @ 15:04:53
URL: http://foretjugo.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback