Järnbrist?

Jag funderar över om det kan vara så att jag kanske behöver öka på järntabletterna.. Jag är så trött hela tiden och sover så fort jag får chansen till det- Sen har jag känt mig sååå lycklig ena stunden och som världens mest olyckliga stunden efter, och inte bara ledsen utan riktigt nere sådär att man knappt orkar prata med någon eller så.. ska ta och ringa till mvc imorgon och fråga om jag kan få komma in och kolla järnvärdet snabbt.. känner att jag inte vill öka tablettintaget på eget bevåg om det nu inte är järnbrist..

Hittade en symptomlista på internet och detta är de tre första symptomen på järnbrist;


Trötthet och kronisk trötthet är det tidigaste symptomet på järnbrist.

Andfåddhet Man blir lätt andfådd vid brist på järn. Detta eftersom syret som andas in i lungorna inte kan fästa lika väl på blodkropparna. Därför måste man andas mer och oftare för att transportera samma mängd syre.

Depression är en ofta förbisedd komplikation till järnbrist och järnbristanemi.  Det är är något som man inte alltid tänker på som orsak till depression.

 

Källa


Kommentarer
Från: Cissi

Fasen vad smart!! =) Tack för tipset!!



2010-03-14 @ 13:58:55
URL: http://lillohman.blogg.se/
Från: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Du har fått en award av mig! :)



Huvva vad jobbigt med järnbrist, hoppas de går över om du får ta en extra tablett, eller så kanske du får gå och få sån där påfyllning av blod eller vad det är på sjukhus. Det hota dom mig med när jag väntade Freija.

2010-03-14 @ 14:41:55
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Från: Cissi

Tur du tipsade mig, jag hade med mig två termosar igår då vi var på fotboll och han blev tok-hungrig..kan ju inte direkt slänga fram brösten i 10 minus-grader =) Tack än en gång ;)



Hoppas det går över med järnbristen..inge kul..:(



Kram kram! =)

2010-03-15 @ 14:01:47
URL: http://lillohman.blogg.se/
Från: Anonym

Det finns på affärerna en flska som man kan tycka är dyr men den hjälper garanterat mot järnbrist har själv druckit den vid tre graviditeter Den heter Blutensaft eller Blotsaft. finns på ica eller konsum

Hälsnigar Farmor Det var en barnmorska som rekomenderade den

2010-03-19 @ 15:36:18



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback