irriterande

Något som stör mig sjukt mycket (som andra säkert tycker är ett värdsligt problem) är familjeparkeringen som finns på coop här i stan. Tycker själva grejen är jättebra, en parkering nära ingången för familj med barn upp till 4 år. Det som stör mig är när fullt friska människor, antimotionister utan barn, parkerar på familjeparkeringen. Dessa människor behöver säkerligen den lilla motionen det ger dem att gå över parkeringen, för detta handlar bara om lathet.

För mig gör detta att jag får släpa mina två små barn tvärs över parkeringen och på tillbakavägen dessutom med en kundvagn och sen tillbaka med kundvagnen och tillbaka till bilen.. ja, ni fattar, det blir ett himla dragandes på ungar och sjukt mycket mer jobb för mig med barn än för dem utan barn, eller med barn som kan gå själv och är gamla nog att förstå att man måste akta sig för alla bilar som kör på parkeringen.
En sak är väl om man måndagkväll klockan 21 ställer sig där, för då behövs mest sannolikt inte just dessa parkeringar..

Kommentarer
Från: Cissi

Fyyy fan vad jag håller med!!!!

2010-11-21 @ 06:31:19
URL: http://lillohman.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback