min trötthet och lillans matvanor

Jag är så trött hela tiden.. Eller inte hela tiden men jag somnar så tidigt varje kväll, runt 20 oftast och sover hela natten. Lillan har visserligen börjat äta väldigt mycket på nätterna men med tanke på vilken tid jag lägger mig tycker man ju att man borde vara någorlunda utvilad ändå. Någon mer än jag som känner såhär? Jag tänker att det kanske kan bero på att man ammar och att det tar mycket energi? Ska i alla fall köpa ersättning idag och se om lillan sover längre i sträck om man ger henne det på kvällen, om hon nu vill äta ur flaska vill säga.

När jag har praktik så ger Chris henne flaska och hon äter knappt någonting. Eller knappt och knappt men igår gav jag henne mat vid 6 tiden på morgonen och Chris väntade ut henne för att hon skulle äta ordentligt, så vid tolv smågnällde hon och han gav henne flaska, då åt hon 95 ml och det var det enda hon åt tills jag gav henne nästa gång runt 16. Kan ju vara därför hon blivit en nattätare.. Andra dagar kan hon äta två måltider med 80 ml och det är ju inte direkt heller några mängder. Hon är dock inte gnällig utan sitt vanliga glada jag endå.

Nåja en praktikvecka kvar och sen får vi styra upp detta men om det är någon som har en "diagnos" på min utmattning så är ni välkommna att lämna en kommentar!



Kommentarer
Från: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Samma här, Meja äter och äter och äter sig igenom nätterna. Dom 4 sista nätterna nu har hon sovit så dåligt och ätit hur mycket som helst. Men jag tänker att de kanske är någon period. Vågar inte ge ersättning. Är så rädd att hon kommer att sluta äta från mig då. Få se någon dag till om de går över.

2010-11-20 @ 11:44:59
URL: http://loon.blogg.se/
Från: Elin

Åh va söt hon är lilla :D

2010-11-20 @ 12:17:46
URL: http://foretjugo.blogg.se/
Från: Sandra

Är det Smilla på bilden?? Jag var helt säker på att var Levi, jösses så lik storebror hon är!!



Hoppas du känner dig piggare snart!

2010-11-20 @ 12:45:30
URL: http://sandralaituri.blogg.se/
Från: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Ja, näe de är ju de jag funderar. Men ska se någon dag till om hon fortsätter hålla på så. Näe men hon tar inte flaskan Meja heller. Har provat ge vatten och hon fattar inte hur man gör. Men de är ju samma med napp, hon spottar bara ut. Så de blir spännande att se om hon kommer att ta flaskan sen :p



Näe jag är ju inte de. I början när jag ammade var jag trött. Men nu sover jag inte mycket. Lägger mig 12 varje kväll och går upp 7. Sen är jag pigg under dagen.

2010-11-20 @ 13:01:39
URL: http://loon.blogg.se/
Från: Cissi

Jag tycker det är sjukt många som säger att dom är trött just dessa tider...Nu vet jag inte vad det beror på men du är inte ensam :)



2010-11-20 @ 15:24:05
URL: http://lillohman.blogg.se/



Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback